Afdeling

De SP afdeling in Purmerend bestaat uit bestuursleden, actieve leden en leden. Samen werken we aan ons doel: een maatschappij waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit centraal staat.

Bestuursleden
De ledenvergadering van de afdeling kiest eens in de twee jaar het afdelingsbestuur. Het bestuur bestaat uit minimaal vijf leden. De afdelingsvoorzitter en de organisatiesecretaris worden in functie gekozen. Het afdelingsbestuur is belast met het besturen van de afdeling. De afdeling in Purmerend vindt het contact met de mensen in Purmerend erg belangrijk. Daarom probeert de SP zoveel mogelijk op straat te staan met allerlei activiteiten.

Raadsleden
In Purmerend heeft de SP geen raadsleden vertegenwoordigd in de gemeenteraad. Van 2006 tot en met maart 2014 was de SP Purmerend wel vertegenwoordigd. Omdat de SP Purmerend haar afdeling wil versterken heeft zij besloten niet mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2014. In 2018 hoopt de SP wel weer vertegenwoordigd te zijn in de gemeenteraad.

Actieve leden
De SP is anders dan andere politieke partijen. Wij zijn niet alleen rond de verkiezingen actief, maar altijd. Wij zijn denkers en doeners. De SP afdeling Purmerend draait volledig op vrijwilligers, die er samen hard aan werken Purmerend socialer maken. Dus wil je actief worden? Elke helpende hand is welkom!

Leden
Elk SP lid, actief of niet is zeer welkom en waardevol. Ook onze steunleden, de leden die niet actief willen of kunnen zijn, dragen bij tot het succes van onze afdeling, zonder leden geen partij. Onze leden zijn immers de ogen en de oren van onze afdeling en voorzien de SP van veel waardevolle informatie.