Vervolgactie Purmer-Noord een succes

27 januari 2018

Vervolgactie Purmer-Noord een succes

Na 13 januari rondom het Gildeplein in de buurt gevraagd te hebben wat er speelt, gingen we 27 januari terug om nog meer mensen te spreken. Een succes: tien actieve SP'ers spraken tientallen buurtbewoners over wat er goed gaat en beter kan in hun buurt.

Al op 13 januari brachten de bewoners van de Glasblazerstraat, Pottenbakkerstraat en Overlanderstraat een aantal problemen aan het licht. De (stank)overlast van hondenpoep, parkeerproblemen (zeker in het weekend en op feestdagen) en de verplaatsing van het gezondheidscentrum naar een andere buurt waren veel gehoorde problemen. Deze onderwerpen kwamen ook op de 27ste weer ter sprake.

Naast de bovengenoemde zaken konden bewoners nog meer zaken noemen die ze graag beter zouden zien: het sneeuwvrij maken van de straten (zeker voor mensen in een rolstoel of senioren), de veiligheid in de buurt, hangjongeren, veel te snel rijdende auto's en rommel in de straat waren onderwerpen die veel genoemd werden.

Om al deze onderwerpen met de buurt gezamenlijk te bespreken, organiseert SP Purmerend op zaterdag 3 februari een buurtbijeenkomst. Deze zal plaatsvinden in het wijkcentrum (Overlanderstraat 650). Als u in de Purmer-Noord woont of mensen kent die er wonen, kom dan vooral of nodig ze uit! Het zal tussen 12:00 en 15:00 zijn en onder andere SP-lijsttrekker Bram Buskoop zal aanwezig zijn. "Kom vooral langs, dan kunnen we samen kijken wat we aan de problemen kunnen doen. Massa maakt macht, samen staan we sterk!, aldus de lijsttrekker.