Purmerend kleurt SP-rood!

13 maart 2018

Purmerend kleurt SP-rood!

Op zaterdag 10 maart was SP Purmerend in heel Purmerend te vinden. Meer dan 15 SP'ers gingen langs bij verschillende winkelcentra in onze stad om aandacht te vragen voor de gemeenteraadsverkiezingen en het Sleepwet-referendum.

De ochtend startte in het stadje en al flyerend liepen de SP'ers via de Wagenweg naar het Wormerplein. Daarna werd achtereenvolgens het Leeuwerikplein, het stadje, het Makadocentrum, Winkelcentrum Weidevenne, Meerland en het Gildeplein bezocht. In totaal spraken we op deze plekken met honderden Purmerenders, deelden we duizenden flyers uit en waren we zichtbaar voor nog meer stadsgenoten.

Veel gesprekken gingen over de fors toegenomen wachtlijsten voor sociale huurwoningen. Stadspartij, VVD en AOV bouwden vooral voor de rijken buiten Purmerend, terwijl Purmerenders die afhankelijk zijn van sociale huur konden stikken. SP Purmerend wil afrekenen met dit beleid en als enige partij minstens 40% sociale huurwoningen bij álle woningbouwprojecten.

Ook onderwerpen als het Beusebos, de Stadsverwarming, (slecht) groenonderhoud en het Sleepwet-referendum kregen de aandacht. SP Purmerend wil van de Stadsverwarming een coöperatie maken waar de gebruikers te baas zijn, het Beusebos behouden en (groen)onderhoud fors verbeteren. Daarnaast is de SP tegen de zogeheten Sleepwet, die een veel te grote inbreuk maakt op de privacy van onschuldige burgers. Daarbij is ook vooral het delen van gegevens van onschuldige Nederlandse burgers met buitenlandse veiligheidsdiensten een fout onderdeel van deze wet.

21 maart: ga stemmen! Stem lijst 9, voor de SP en Stem tegen de Sleepwet!