SP Purmerend bezoekt de Anne Franklaan

31 maart 2018

SP Purmerend bezoekt de Anne Franklaan

Foto: Ruben van Kuik

Op zaterdag 31 maart was de SP Purmerend aan het buurten in de Anne Franklaan. Nu de verkiezingen voorbij zijn en de SP drie zetels heeft behaald is het tijd om de buurtbewoners van de Anne Franklaan te bedanken voor hun steun en hen te vragen wat bovenaan op onze agenda moet gaan staan.

Buurtbewoners waren blij verrast om eens een politieke partij te zien die ook na de verkiezingen voor de deur staat. Na met de buurtbewoners in gesprek te zijn geweest kwam al snel naar voren dat men fors meer sociale huurwoningen wil. Dit is dan ook iets waar wij flink voor zullen strijden.

Een ander belangrijk punt is het onderhoud. Meerdere kozijnen zijn verrot en de flats worden onvoldoende onderhouden. Ook zijn veel woningen met enkelvoudige beglazing slecht geïsoleerd. Veel buurtbewoners hopen dat hun flat eenzelfde renovatie zal krijgen als de flats aan de Mercuriusweg, echter is daarover weinig informatie gegeven. Als SP gaan wij ons ook enorm inzetten om te bevorderen dat sociale huurwoningen goed onderhoud krijgen.

Tot slot willen de bewoners van de Anne Franklaan meer inspraak krijgen in hun buurt. Buurtbewoners kregen bijvoorbeeld geen gelegenheid om hun mening te geven over de plannen van de gemeente om een hondenspeelveld direct naast de flats te plaatsen. Unaniem kwam naar voren dat dit een stuk beter moet en als SP willen wij buurtbewoners zo veel mogelijk betrekken bij beslissingen over hun buurt.

Wij danken de buurtbewoners van de Anne Franklaan voor hun input, nu zullen wij zowel op straat als in de gemeente proberen dit voor elkaar te krijgen.

Dezelfde problemen spelen zich ook af in de Oostervenneflats. Al jaren nauwelijks tot geen onderhoud aan gedaan. De voormalige buizen van de Stadsverwarming lopen nog steeds door de flats, waardoor de flats erg gehorig zijn door de resonantie. Wij hebben in de huiskamer schimmel op de muur, Keuken- en slaapkamerramen zijn nog van enkelvoudig glas en achter de radiatoren bevinden zich zowel aan galerij- als aan balkonzijde nog, afgedekt door een isolatiedeken, asbestplaten. De badkamer is zeker al 30 jaar oud. De verf van de radiatoren raakt los aan onderzijde. Het roest en het is wachten op een lekkage. Van andere mensen die dit hebben gemeld hebben wij gehoord dat ze als antwoord kregen dat ze het niet zo vaak schoon moesten maken. Ook hebben wij van medebewoners van de bovenste verdieping vernomen dat zij overlast van muizen hebben.
Kortom, kom ook bij deze flats maar eens bij de bewoners informeren. U bent van harte welkom.