Purmerenders massaal voor behoud verloskunde

10 juni 2018

Purmerenders massaal voor behoud verloskunde

Foto: Ruben van Kuik

SP Purmerend stond zaterdag 9 juni op de Kaasmarkt om actie te voeren tegen de sluiting van de afdeling verloskunde in het Waterlandziekenhuis.

Een grote groep SP’ers uit verschillende afdelingen was aanwezig op de Kaasmarkt. Met petitieformulieren en flyers in de hand werden mensen geattendeerd op de sluiting van de verloskunde-afdeling en bewust gemaakt dat hier nog tegenin valt te gaan, door onder andere onze petitie te tekenen.

Voorbijgangers lieten hun afschuw over de aanstaande verhuizing van de afdeling verloskunde naar het Westfriesgasthuis merken. Ook werden er zorgen geuit over de snelwegbevallingen die met dit besluit waarschijnlijk een stuk meer zullen gebeuren op de A7. Het mag ook absurd worden genoemd dat een stad als Purmerend, met meer dan 80.000 inwoners, straks geen eigen verloskunde-afdeling meer heeft.

De petitie om de verloskunde-afdeling in Purmerend te behouden is online al meer dan 1.100 keer ondertekend. Op de Kaasmarkt kwamen daar vervolgens nog eens honderden handtekeningen bij. Wij hopen een duidelijk signaal af te geven aan de directie van het Waterlandziekenhuis dat Purmerenders gewoon in Purmerend horen te kunnen bevallen.

Vindt u het ook belachelijk dat het straks niet meer mogelijk is om in het Waterlandziekenhuis te bevallen? Dan kunt u onze petitie ondertekenen op:  https://purmerend.sp.nl/form/behoud-verloskunde-waterlandziekenhuis

Purmerenders moeten gewoon in eigen woonplaats kunnen bevallen zoals altijd al het geval is geweest. En wat te denken bij complicaties !