Heidi Bouhlel voorzitter SP Landsmeer

27 oktober 2017

Heidi Bouhlel voorzitter SP Landsmeer

De leden van de SP Landsmeer hebben gisteren in het Dorpshuis tijdens de algemene ledenvergadering Heidi Bouhlel gekozen tot voorzitter van de afdeling. De Landsmeerse vervangt hiermee Ami Gest die wegens gezondheidsproblemen afgelopen zomer zijn functie heeft neergelegd. Naast de nieuwe voorzitter zijn de bestuursleden Nel de Groot, Stasja Gest en Anne Kaal herkozen én de nieuwelingen zijn Ton Busing en Kim Balvert.

Foto: Willem Vogtschmidt

De inzet van Ami Gest als roerganger van de SP Landsmeer werd met lofuitingen besproken. Helaas is het gezien zijn herstel nog onbekend of hij in de naaste toekomst al dan niet actief kan zijn voor de partij. Ondanks dit gegeven waren de SP’ers donderdagavond verheugd dat Heidi Bouhlel de kar gaat trekken als voorzitter. “Wij moeten verder, ik vind het belangrijk dat de SP doorgaat in Landsmeer met de werkzaamheden zoals wij dat gewend zijn.”

Foto: Willem Vogtschmidt

Ook stond het onderwerp ‘Gemeenteraadsverkiezingen 21 maart 2018’ op de agenda. Het landelijke SP bestuur had de Landsmeerse afdeling al groen licht gegeven om deel te mogen nemen aan de verkiezingen, voorwaarden zijn onder meer dat je een actieve afdeling bent en voldoende kandidaten hebt voor in de raad én dat de afdeling naast het parlementaire werk ook actief blijft zoals het al is.

Foto: Willem Vogtschmidt

De aanwezige SP’ers spraken tijdens de ledenvergadering hun voorkeur uit. Het zou mooi zijn als de SP in Landsmeer mee kan doen, maar dat mag geen belasting zijn voor het functioneren van de afdeling. Uiteindelijk gaat het om menskracht en hun daden, zonder actie geen fractie. Besloten is om niet deel te nemen aan de raadsverkiezingen en wél verder te werken aan de brede basis die de SP in Landsmeer heeft. Heidi Bouhlel: “Ook buiten de raad om heeft de SP bewezen zaken voor elkaar te krijgen en dat is onze kracht. Op deze voet gaan wij verder om in 2022 helemaal klaar te zijn voor het raadswerk.”